VoIP – nowy wymiar telefonii stacjonarnej

Telefonia VoIP czyli tzw. telefonia internetowa to przykład technologii świetnie wykorzystującej możliwości internetu. Zamiast na tradycyjnych łączach analogowych lub ISDN-owych, sieć funkcjonuje w oparciu o połączenia internetowe. Telefonia IP to prawdziwa rewolucja wśród telefonów stacjonarnych. Dlaczego – o tym poniżej.

Niższe koszty

Wspomniane wykorzystanie łącz internetowych sprawia, że nawiązywanie połączeń jest o wiele tańsze niż w przypadku tradycyjnych sieci. Stało się tak poprzez zastosowanie różnych technik telekomunikacyjnych – m.in. wyeliminowania wysyłania danych kiedy telefon pozostaje nieaktywny. Dzięki temu użytkownicy telefonii internetowej mogą cieszyć się niskimi i atrakcyjnymi stawkami. Dla przykładu, w ofercie FCN, jednego z głównych dostawców VoIP w Polsce, minuta połączenia na telefony stacjonarne w kraju kosztuje jedynie 5 groszy. Stawki za połączenia zagraniczne także zaczynają się już od 5 groszy. Rozliczenia również zależą od klienta – może zdecydować się albo na jeden z pakietów abonamentowych, albo na ofertę prepaid.

Mobilność

Telefony stacjonarne straciły popularność na rzecz telefonii komórkowej właśnie za sprawą braku mobilności. Ogromne trudności związane z przenoszeniem numeru z miejsca na miejsce odstręczały potencjalnych klientów – stacjonarnych czy firmowych. Telefonia internetowa zmienia ten stan rzeczy. Dzięki wykorzystaniu łącz internetowych numer w VoIP działa wszędzie tam, gdzie możliwy jest dostęp do internetu. Jedyne czego potrzebujesz, to odpowiedni telefon, bramka IP lub smartfon z dedykowaną aplikacją mobilną. Kłopotów nie sprawia również przeniesienie numeru od tradycyjnego operatora do sieci VoIP.

Coś dla firm

Choć z VoIP mogą korzystać również klienci indywidualni (zwłaszcza Ci często dzwoniący zagranicę), to możliwości tej sieci z pewnością docenią przedsiębiorcy. W oparciu o VoIP można bowiem stworzyć centralę telefoniczną i uzyskać pełne wsparcie telekomunikacyjne potrzebne do sprawnego funkcjonowania firmy. Kierowanie numerów, wirtualny faks, wspomniana centrala, która może liczyć od 3 do 10 osób. W FCN wszystko to dostępne jest w atrakcyjnych planów taryfowych, wśród których znalazły się również te przygotowane specjalnie dla firm.

samedayessays.org
Best website to buy essays